Loading color scheme

ΚΕΤΟΓΟΝΙΚΗ ΔΙΑΙΤΑ

ΚΕΤΟΓΟΝΙΚΗ ΔΙΑΙΤΑ

Η κετογονική δίαιτα είναι μία δίαιτα πλούσια σε λίπος και πρωτεΐνη και χαμηλή σε υδατάνθρακες, που οδηγεί σε παραγωγή κετόνων στον οργανισμό, μία διαδικασία που ονομάζεται κέτωση από όπου πήρε και το όνομα της η δίαιτα αυτή.

Η φιλοσοφία της δίαιτας αυτής είναι ότι εάν στερηθεί το σώμα από τη γλυκόζη(που λαμβάνεται με την κατανάλωση υδατανθρακούχων τροφίμων) και εξαντληθεί και η αποθηκευμένη γλυκόζη, τα επίπεδα στο αίμα της ινσουλίνης μειώνονται και το σώμα αρχίζει να χρησιμοποιεί λίπος ως κύριο καύσιμο.

Η κετογονική δίαιτα βασίζεται στην κατανάλωση τροφών πλούσιων σε «καλά» λιπαρά όπως ελαιόλαδο, ξηρούς καρπούς, αβοκάντο, ελιές, ταχίνι, βούτυρο ξηρών καρπών και λιπαρά ψάρια. Τα τρόφιμα τα οποία καταναλώνονται σε ιδιαίτερα μικρές ποσότητες είναι το ψωμί, οι πατάτες, το ρύζι, τα ζυμαρικά, τα φρούτα, η ζάχαρη, το μέλι κ.α.

Πιθανά οφέλη τη δίαιτας αυτής είναι: το αυξημένο αίσθημα κορεσμού λόγω της περιεκτικότητας σε λιπαρά της διατροφής, η μείωση ορμονών που διεγείρουν την όρεξη, η αυξημένη ενεργειακή δαπάνη λόγω των μεταβολικών επιδράσεων της μετατροπής του λίπους και της πρωτεΐνης σε γλυκόζη και η προώθηση της απώλειας λίπους έναντι της άλιπης σωματικής μάζας.

Πιθανές Παρενέργειες: Η εφαρμογή μίας κετογονικής δίαιτας μπορεί να επιφέρει ορισμένες παρενέργειες στο άτομο που την εφαρμόζει, ειδικά στο πρώτο χρονικό διάστημα. Τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν συνηθώς δεν είναι σοβαρά αλλά μπορεί να διαρκέσουν μέρες έως εβδομάδες όπως π.χ. Πονοκέφαλος, Κούραση, ναυτία, μειωμένη σωματική απόδοση, δυσκοιλιότητα. Άλλες αρνητικές παρενέργειες μακροχρόνιας χρήσης κετογονικής δίαιτας μπορεί να είναι ο αυξημένος κίνδυνος για πέτρες στα νεφρά, η οστεοπόρωση, τα αυξημένα επίπεδα ουρικού οξέος στο αίμα.